تخصصی تـرین مرکـز ریست پرینتـر در ایـران

سام پلاس

021-88491348 09132508709 همه روزه به جز روز های تعطیل
از ساعت 9 الی 19

بررسی دقیق پرینتر اچ پی ۲۰۵۵dn و کانن ۶۶۵۰dn

بررسی دقیق پرینتر اچ پی ۲۰۵۵dn  و کانن ۶۶۵۰dn  :

پرینترهای اچ پی ۲۰۵۵dn و کانن ۶۶۵۰dn  در یک محدوده ی زمانی و تقریبا نزدیک بهم وارد بازار مصرف کننده می شود ، به گونه ای که اول مدل ۲۰۵۵dn اچ پی وارد بازار شد و پس از مدتی مدل جدید کانن به نام ۶۶۵۰dn با مشخصات فنی بالاتری روانه بازار شد.

این دومدل پرینتر از دو برند متفاوت ، پرینترهای فوق العاده ای را روانه بازار کردند که در مدت زمان بسیار کوتاهی توانستند جای خود را در بین پرینترهای مدل های قبل از خود درمیان مصرف کنندگان بازکرده و حتی پرینتر محبوب و به اصطلاح گفتی، جان سخت در میان پرینترها لقب گرفتند.

این دو پرینتر اچ پی ۲۰۵۵dn  و کانن ۶۶۵۰dn از لحاظ ساختار داخلی و قطعات، بیش از ۹۰ درصد با هم کاملا مشابه و یکسان هستند ، کاتریج هایشان کاملا با هم یکسان است طوری که می توان به راحتی کاتریج اچ پی (۲۰۵۵dn (05A  را روی دستگاه کانن ۶۶۵۰dn قرار داد و به آسانی پرینت گرفت و بلعکس.

تفاوت های موجود در این دو مدل :

تنها تفاوت این دو مدل پرینتر از دو برند متفاوت در این مدل ها ، شکل ظاهری قاب های دستگاه و مین بردشان (فرمترشان) است.

در ایران چون پرینترهای جدید و بروز کانن به وفور وارد ایران نمی شود متاسفانه مصرف کنندگان پرینتر ودستگاه های چند کاره با نام و مدل های کانن زیاد آشنا نمی باشند و متوجه نیستند که اکثر پرینترهای تک کاره و چند کاره لیزری این دو برند مدل های کاملا مشابه و یکسانی دارند و بخاطر اینکه ظاهر متفاوت و شماره ی مدل های متفاوتی دارند برای مصرف کننده قابل تشخیص نیست به همین جهت مبلغ بیشتری را برای خرید پرینترهای تک کاره و چندکاره با برند اچ پی پرداخت میکنند و نه بخاطر اینکه پرینترهای بهتری هستند. فقط و فقط چون HP مارک آشناتری بین مصرف کنندگان است به همین جهت قیمت بیشتری نسبت به پرینترها و چندکاره های کانن دارد.

اگر می خواهید تفاوت بین پرینتر HP و Canon را به صورت تخصصی و فنی بررسی کنید و زیر نظر بگیرید کافی است از یک تعمیر کار ماهر و مسلط بر این دو برند در درستگاه های پرینتر تک کاره و چند کاره بخواهید که مثلا اجزای داخلی پرینتر hp-2055dn  و canon 6650dn را به شما نشان دهد، در این صورت شما متوجه خواهید شد که اکثر دستگا ه های برند اچ پی و کانن مدل هایی دارند که شاید در ظاهر و شماره مدل باهم متفاوت باشند ولی از لحاظ مکانیکی و قطعات و سنسورها و فیوزر و … در بیش از ۹۰ درصد قطعات کاملا باهم مشابه و یکسان هستند و آن ۱۰ درصد تفاوت هم در شکل ظاهری قاب ها و مین بردشان (فرمترشان) است.

نتیجه گیری :

در کل، پرینترهای کانن نسبت به اچ پی خطاهای نرم افزاری و بعضا مین بردی بسیار کمتری دارند چون قطعات اصلیشان مثل مین برد (فورمتر) و آیسی ها و قطعات الکترونیکی آنها ژاپنی بوده که روی آنها هم حک شده و آزمایشات طولانی تری نسبت به hp  دارند که معمولا باعث می شود پرینترهای کانن در مدل های جدید دیرتر از مدل های جدید hp روانه بازار می شوند.

در مجموع این دو برند hp و canon در دستگاهای پرینتر از کیفیت بالایی برخوردارند و هیچ کدام از نظر کیفیت ارجعیت بیشتری با هم ندارند و در یک سطح و کیفیت استاندارد قرار دارند.

پاسخی بگذارید

سام پلاسانتقادات و پیشنهاداتدرخواست محصول

در خبرنامه ما ثبت نام کنید و از آخرین محصولات و پیشنهادات مطلع گردید :